Modul 2:
Målgruppe

Orange_500px.png
 

Denne modulen tar for seg målgruppe(r), kundesegment og relasjoner. For å skape god nok verdi for målgruppe og kundegruppe må en vite nok om hvem de er, hva som er deres behov og hvilken relasjon din virksomhet ønsker å ha med ulike grupper. I denne modulen utforsker vi blant annet hvordan du kan skape en god kundereise.

Hvem lager du en løsning for og hvordan kan du skape en best mulig opplevelse for dine målgrupper?

Kursbeskrivelse

Kursmodulen inkluderer videoer, refleksjonsspørsmål og oppgaver.

Etter å ha gjennomført kurset vil du få innsikt i og forståelse for blant annet:

  • Hva er en kundereise?

  • Hvordan utvikle gode kundeopplevelser?

  • Viktigheten av innsikt og empati

  • Prototyping og testing

  • Markedsstrategier og kanalvalg

  • Innholdsmarkedsføring

Hva kan du forvente

Kursholdere

I denne modulen møter du kursholdere Stine Karlsen og Ingrid Ryland.

Stine Karlsen

Stine har jobbet med design, konseptutvikling og kommunikasjon siden 1997. Hun er designutdannet med påbygning innen ledelse, merkevareledelse og Design Thinking. Hun er et sterkt bindeledd mellom kunde og byrå, med erfaring som byråleder, kursholder, foredragsholder og mentor innen forretningsutvikling, og leder innen prosessmetodikk. Hun jobber i Sopra Steria, som er et ledende konsulentselskap innen digitalisering, og holder kurs i hvordan skape den gode kundereisen.

Ingrid Ryland

Ingrid har en bachelor i markedsføring og en master i økonomi og administrasjon. Ingrid jobber i Sopra Steria, og holder kurs i innholdsmarkedsføring og verdien av å skape godt innhold for målgruppen din. Du vil lære om sammenhengen mellom kundereisen og ulike typer innhold, og hvordan du bygger en god innholdsplan. Du vil også lære om hva som skal til for å lage gode kundeopplevelser.